Chociaż Walentynki to dzień zakochanych, szczególnie ukochany został przez marketingowców ;) Obok Bożego Narodzenia to najbardziej skomercjalizowane międzynarodowe święto. Łatwo je powiązać z celami sprzedażowymi i dlatego 14 lutego nie mogło zabraknąć także w naszym Kalendarzu.

Niejedna firma pragnie zdobyć kawałek tego walentynkowego tortu. Nie oszukujmy się, jednym przychodzi to łatwiej niż drugim. Co jeżeli Twoja marka nie reprezentuje branży jubilerskiej, cukierniczej lub bieliźnianej, naturalnie wpisujących się w ideę święta? Przyjrzyjmy się kilku realizacjom w social mediach, które dowodzą, że Walentynki są dla wszystkich – także dla przedstawicieli tzw. trudnych branż.

Na górze czekoladki, na dole kwiaty – czyli walentynkowe promocje i rabaty

Nie oferujesz usług lub produktów mogących stać się prezentem walentynkowym? Wciąż możesz zachęcić do zakupu, wzbudzając zainteresowanie i bawiąc okolicznościową promocją. Nie mamy tu jednak na myśli wszechobecnych kodów rabatowych typu „walentynki2020” , a raczej powiązanie specyfiki oferty z odpowiednim copy.  Za przykład niech posłuży reklama sieci klubów fitness CityFit, która swoje karnety „na stałe i bez zobowiązań” subtelnie zestawiła z możliwymi wariantami współczesnych relacji damsko-męskich.

Miłość jest jak… Twój produkt?

Co może mieć do zakomunikowania w święto zakochanych producent metali ciężkich? Proste i ponadczasowe hasło, powiązane z własnym produktem: „Prawdziwa miłość jest jak stal”. Przypadek postu firmy Arcelor Mittal opiera się przede wszystkim na zgrabnym copy, które w niewymuszony sposób połączyło popularny związek frazeologiczny z produktem marki. Co warto podkreślić, w kreację nie zostały włączone zdjęcia produktowe/reklamowe.

<3 Płynna stal w procesie produkcji osiąga temperaturę nawet ponad 1700 stopni Celsjusza! Wasza miłość też jest tak gorąca? Życzymy Wam, aby taka była – nie tylko w walentynki! <3

Publiée par ArcelorMittal Poland sur Mercredi 14 février 2018

Miłość i wartości idą w parze

Jeśli chcemy odwołać się do autentycznych emocji i szukamy szczerego (a zarazem pozytywnego) zaangażowania fanów, lepiej rezygnować ze zdjęć reklamowych. Kreacje pozbawione product placement wydają się bardziej naturalne w oczach użytkowników, są też okazją do przypomnienia wartości danej marki. Przykład: facebookowy post marki Cinthol sprzedającej męskie kosmetyki w żaden sposób nie wykorzystał swoich produktów. Zamiast nich widzimy grafikę ze stocka połączoną z hasłem („Date or not date, go out”), która jednocześnie wpisuje się w oczekiwania grupy docelowej i koresponduje ze sloganem firmy („Alive is awesome”).

This #ValentinesDay, fall in love with the great outdoors. #AliveIsAwesome

Publiée par Cinthol sur Mardi 13 février 2018

Nie ma social mediów bez ludzi i relacji!

Powołanie się na wspólne wartości stało się podstawą postu Magicbricks. Indyjska firma świadcząca usługi sprzedaży nieruchomości przypomniała, że mieszkania i domy składają się nie tylko z pomieszczeń. To przede wszystkim przestrzenie, które dzielimy z innymi. Położenie akcentu na relacje międzyludzkie zamiast na urządzanie i wyposażanie spotkało się z pozytywnym odbiorem społeczności (81 tysięcy polubień, podczas gdy większość pozostałych postów osiągała 10-40 tysięcy polubień). 

While living room and bedroom must be the spaces you love to lounge in for leisure, get together to set up a space…

Publiée par Magicbricks sur Lundi 12 février 2018

Zmień status Twojego związku

Walentynki to oczywiście znakomita okazja, aby pokazać całemu światu, jak bardzo się kochacie ;) O swoim związku – nie zawsze różowym! –  z Androidem postanowiła opowiedzieć Nokia w formie karuzeli.

If you’re looking to find pure love this Valentine’s Day, find one that’s just like Google's Pure Android – one that keeps you pure, secure and up to date.

Publiée par Nokia Mobile sur Mercredi 14 février 2018

W wypadku Walentynek są dwie sprawdzone strategie kreacji postów: 

  • pierwsza polega na budowaniu przekazu wokół wartości takich jak miłość, bliskość, współczucie i akcentowaniu wspólnotowego charakteru święta. Poza wymienionymi wyżej przykładami może to być np. komunikat o wpłaceniu  pieniędzy na rzecz ważnej inicjatywy;
  • drugi typ kreacji traktuje z przymrużeniem oka cały ten „dzień zakochanych”, czemu firmy dają wyraz poprzez gry słowne, humorystyczne prace graficzne, nietypowe statystyki.  

Cała sztuka polega na dopasowaniu komunikatu do idei marki oraz oczekiwań użytkowników. Brzmi prosto, prawda? ;)

Logo

Hello, tu Hellołek!
Agencyjni informatorzy regularnie dostarczają mi sprawdzone wiadomości ze świata social media. Jestem uczynnym pluszakiem, dlatego chętnie się nimi dzielę.
Zapisz się do newslettera, żeby wiedzieć, co w branży piszczy!

Jesteśmy zawsze ok z Twoją prywatnością. Zapisując się do newslettera akceptujesz ten regulamin.