Jak przewidzieć nieprzewidywalne? Nie da się. Trzeba trzymać rękę na pulsie, monitorować, obserwować, szukać przestrzeni do komunikacji. W ten sposób powstają najbardziej nośne i efektowne przykłady real time marketingu. Co nie znaczy, że w żaden sposób nie można się do tego przygotować. Dlatego już po raz drugi przygotowaliśmy dla Ciebie Kalendarz Marketingowca Hello Social. To zbiór drogowskazów, który powinien ułatwić wyłapanie tych momentów w 2017 roku, kiedy najlepiej mówić o marce. Albo przynajmniej wzmóc czujność.
Zaczynamy! Cały kalendarz w googlowym formacie wraz z informacją, jak dodać go do swojego zawodowego planera, znajdziesz na końcu wpisu. W ten sposób przeczytasz całość ;)
Styczeń
11.01 – Dzień Wegaterian – raj komunikacyjny dla brandowych wojen miedzy wege i mięsnymi burgerami ;)
12.01. – Premiera gry Assasin’s Creed Chronicles: India
13.01. – Premiera Filmu Powidoki
15.01. – Finał WOŚP
21.01. – Dzień Babci
22.01. – Dzień Dziadka
29.01. – Premiera Gry Rise of Tomb Rider
Real time marketing to coś czego nie da się zaplanować. Ale fajny content, odnoszący się do marki lub produktu i nawiązujący do konkretnej okazji już tak. To właśnie zrobiliśmy dla naszego klienta, sieci hoteli Mercure, w Święto Trzech Króli.
Luty
10.02 – Premiera filmu Ciemniejsza strona Greya – tu nie przychodzi nam do głowy żaden konkretny pomysł na komunikację. No ok, przychodzi, ale nie nadaje się do publikacji ;)
14.02. – Walentynki – tu aż się prosi o jakieś combo z poprzednią okazją. Choć może nie każda marka powinna aż tak się luzować ;)
23.02. – Tłusty Czwartek
26.02. – Gala rozdania Oscarów
Wiesz, kto w tym roku wygra Oscara? My też nie wiemy. Ale wiemy, że warto się przygotować na różne scenariusze. Może trafi Ci się film jak Amerykańskiej Agencji Kosmicznej Grawitacja?
Marzec
03.03 – Premiera Filmu Logan
17.02. – Premiera Filmu Piękna i Bestia – piękna jest rzecz jasna Twoja marka. Bestia to konkurencja.
20.03. – Początek wiosny – wiesz, topienie Marzanny, te sprawy ;)
26.03. – Zmiana czasu na letni
Pogoda co prawda jest zawsze, ale to nie znaczy, że nie może być punktem wyjścia do komunikacji. A jeśli w marcu spadnie dużo śniegu, to z pewnością będzie budzić emocje. Teraz trzeba tylko pokombinować, jak osadzić w nich komunikat marki. My dla Otodom zrobiliśmy coś takiego.
Kwiecień
01.04 – Prima Aprilis
16.04. – Wielkanoc
17.04. – Lany Poniedziałek – idealny moment dla producentów wszelkiej maści alkoholi ;)
22.04. – Dzień Ziemi
Prima aprilis to doskonała okazja, żeby ogrzać się wizerunkowo w czytelnych dla każdego okolicznościach. A że tego dnia żarty są na porządku dziennym, tym bardziej liczy się pomysł.
Maj
01.05 – Święto Pracy
03.05. – Święto Konstytucji – prawidłowa nazwa to Święto Narodowe Trzeciego Maja, ale coś czuję, że będzie się to wszystko kręcić wokół konstytucji. I to bynajmniej nie tej z 1791 roku.
04.05. – Początek matur
13.05. – Finał Eurowizji
17.05. – 70 Festiwal filmowy w Cannes
26.05. – Premiera Filmu Piraci z Karaibów
27.05. – Koncert Bruno Marsa
Matura to moment w życiu, z którym każdy niemal ma jakieś wspomnienia. A ściąganie na egzaminie to temat-rzeka. Kto nie robił tego choćby raz w życiu, niech pierwszy rzuci lepszym pomysłem na content marketing. My dla PayU wykombinowaliśmy taki maturalny post produktowy.
Czerwiec
03.06 – Finał Ligi Mistrzów
18.06. – Koncert Coldplay
23.06. – Dzień Ojca
23.06. – Koniec roku szkolnego
Wielkie imprezy piłkarskie zawsze dostarczają sporo emocji. Oczywiście żaden marketingowiec nie przewidzi, że Suarez ugryzie Chielliniego, ale dobrze wiedzieć, kiedy zachować zdwojoną czujność. Ciekawe co się zadzieje w tegorocznym finale Ligii Mistrzów?
Lipiec
07.07 – Koncert Eltona Johna
14.07. – Premiera Filmu Spider-man
21.07. – Koncert Depeche Mode
Wakacje to sezon ogórkowy. No chyba że jest się fanem muzycznych festiwali. Wtedy dzieje się naprawdę dużo. Albo leje przez całe dnie, jak w zeszłym roku na Woodstock. A moda i pogoda są ze sobą nierozerwalnie związane. Co pokazaliśmy w poście przygotowanym dla Ceneo Moda.
Sierpień
03.08 – Woodstock
25.08. – Mistrzostwa Europy w Siatkówce
31.08. – Dzień Blogów – możecie wysłać coś za darmo znanym blogerom. Będą się cieszyć jak dzieci ;)
Pamiętasz ostatnie Mistrzostwa Świata w siatkówce i naszą zwycięską drużynę? Fani tego sportu zapamiętają to na długo. Podobnie jak post Lecha nawiązujący do nazwiska kapitana reprezentacji Mariusza Wlazłego. W tym roku w Polsce rozegrane zostaną Mistrzostwa Europy w siatkówce. Może znów się uda?
Wrzesień
01.09 – Początek roku szkolnego – w 2017 wchodzi w życie reforma edukacji, więc temat będzie gorący. Choć obawiam się, że pozytywnych emocji może nie być zbyt wiele.
17.09. – Oktoberfest
Premiera nowego iPhone’a to zawsze wielkie wydarzenie. Dokładna data nie jest jeszcze znana, ale obstawiamy wrzesień. Jeden z poprzednich modeli miał ten feler, że wyginał się w kieszeni. Co to ma wspólnego z batonikami? Niby niewiele, a jednak…
We don’t bend, we #break.
#bendgate #iPhone6plus pic.twitter.com/uippCg4kCi— KITKAT (@KITKAT) 24 września 2014
Październik
14.10 – Dzień Nauczyciela – patrz wyżej, czyli emocje te same co 01.09. Ale z kronikarskiego obowiązku zamieszczam.
31.10. – Helloween
Czasami bywa tak, że content, który tworzymy wcale nie dotyczy naszego brandu. Lub też to konkurencja wywołuje nas do tablicy swoją komunikacją. Niezależnie od wszystkiego treść osadzona w określonym czasie i nawiązująca do popularnego święta ma zdecydowanie większe szanse przebicia. Dowodzi tego przykład Coca-Coli i Pepsi.
Listopad
03.11 – Premiera Filmu Thor
17.11. – Premiera Filmu Liga Sprawiedliwości
24.11. – Black Friday
27.11. – Cyber Monday
28.11. – Dzień Darmowej Dostawy
29.11. – Andrzejki
Premiera 14. Star Wars: Episode VIII to co prawda grudzień, ale to dobry przykład komunikacji, do której można się na spokojnie przygotować. Dlatego prace w takiej sytuacji zaczynamy już w listopadzie. Tak zrobiliśmy w przypadku Allegro i poprzedniej odsłony Gwiezdnych Wojen.
Grudzień
06.12 – Mikołajki
14.12. – Star Wars: Episode VIII
24.12. – Wigilia – jak macie sieć spożywczą w nie jesteście Lidlem, to może coś o kolejkach po karpie ;)
Kto poza samymi zainteresowanymi i ich prawnikami wiedział, że Brad i Angelina rozstaną się akurat w grudniu? Marketingowcy jednej z linii lotniczej na pewno nie wiedzieli. Ale mieli agencję, która rzecz wyłapała i powstał taki oto real time marketing. Czego i Tobie życzę :)
Danish ad for Norwegian Air cashing in on the Brangelina split:
„Brad is Single, fly direct to LA for 1099 Kr” pic.twitter.com/Is27N9Q65x— Lauren Sivan (@LaurenSivan) 25 września 2016
A oto nasz Kalendarz Marketingowca 2017 w pełnej krasie:
Możesz go również dodać do swojego kalendarza Google korzystając z tego linka:
https://calendar.google.com/calendar/ical/ljpneojcspelqd3htvp6m4bgu4%40group.calendar.google.com/public/basic.ics/
Jak to zrobić, opisano tutaj.
A jeśli deadline’y, asapy i inne nieprzyjemne zjawiska pożarły cały Twój czas i nawet nasz kalendarz nic nie pomoże, daj znać. Zobaczymy, co da się zrobić :)
P.S. Jeśli uważasz, że jakiejś daty bardzo tu brakuje, napisz w komentarzu. Planujemy nasz kalendarz przez cały czas uzupełniać.
Jestem z wykształcenia informatykiem, z zamiłowania grafikiem, z doświadczenia marketerem, a hobbystycznie fotografem. Pewnego dnia zapragnąłem robić to wszystko naraz i opowiedziałem o tym Mateuszowi. Z połączenia naszych mocy powstało Hello Social ;) W branży marketingowej pracuję od ponad 15 lat. Wiem jak ważna jest precyzyjnie określona grupa docelowa, ale nie zapominam też o znaczeniu dobrej kreacji. Jestem wielbicielem nieodkrytych zakątków internetu, dobrej reklamy telewizyjnej i zabawnych fotomontaży. W pracy – perfekcjonista, w domu – wyluzowany tata ;)
2 odpowiedzi
Maj to również okres czasu Juwenalii i wszelkiej maści koncertów oraz czas na grillowanie w okresie 1-3 maja co też może stwarzać ciekawe okazje :)
No fakt. Jakby nie patrzyć długi weekend. Czyli Święto ;)