Kalendarz marketingowca 2016

Kalendarz marketingowca 2016

Maketing i social media jadą na emocjach, to wiadomo nie od dziś. Problem polega na tym, jak te emocje wywołać i jak je połączyć z wizerunkiem marki w spójny, przekonujący sposób. Drzewiej używało się w tym celu zdjęć kotów i małych dzieci. Emocje były, komunikat spójny z wizerunkiem marki już niekoniecznie. Teraz zdecydowanie częściej sięga się po real time marketing. Czyli coś, co już niesie określony ładunek emocjonalny. Pozostaje się na tych emocjach zgrabnie przejechać, co wcale proste nie jest. Ale dla ułatwienia wykonaliśmy za Ciebie pierwszą część roboty. Zebraliśmy w jeden zgrabny kalendarz wszystkie okazje w 2016 roku, które mogą być pretekstem do real time marketingu.

Oczywiście nie wszystkie takie sytuacje da się przewidzieć. Bo co przyniesie przyszłość poza tym, że politycy palną głupotę, a siatkarze zagrają kolejny mecz-horror? Ale wbrew pozorom na wiele takich emocjonalnych zdarzeń można się wcześniej przygotować. Kalendarz będzie na bieżąco uzupełniany, bo i okazje co rusz odkrywamy nowe.

Możesz również dodać do swojego kalendarza Google nasz kalendarz marketingowca korzystając z tego linka. Jak to zrobić, opisano tutaj.

Styczeń

10.01 – Finał WOŚP. Już było, ale może warto wpisać w kalendarz na kolejny rok.
21.01. – Dzień Babci
22.01. – Dzień Dziadka
29.01. – Polska premiera „Zjawy” z Leonardo Di Caprio. Złoty Glob aktor już zdobył, teraz czeka na upragnionego Oscara.

Luty

04.02 – Tłusty Czwartek. Dla inspiracji i na osłodę podrzucam pomysł Asz Dziennika:

Kalendarz marketingowca 2016 - Tłusty Czwartek

07.02. – Super Bowl. W Polsce temat zdecydowanie bardziej jara marketingowców niż kibiców, ale na pewno, niezależnie od wydarzenia, warto się inspirować.
14.02. – Walentynki.
15.02. – Rozdanie Nagród Grammy.
28.02. – Gala rozdania Oscarów. Tu przykład od Lego na to, że real time marketing nie zawsze musi dziać się w 100% w czasie rzeczywistym. Jeśli pomysł jest dobry, a temat cały czas gorący, można nawet poczekać na odpalenie lini produkcyjnej nowych klocków.

Kalendarz marketingowca 2016 - Oscary i Lego

Marzec

08.03. – Dzień Kobiet. Komunikacja Żywca w social media w dużej mierze opiera się na rtm’ach. Tu przykład tego, że często najprostszy pomysł jest najlepszy.

Kalendarz marketingowaca 2016_Dzień Kobiet

27.03. – Wielkanoczmiana czasu na letni.
28.03. – Lany Poniedziałek.

Kwiecień

01.04. – Polska premiera filmu Batman vs Superman.
01.04. – Prima Aprilis. Jeden z najfajniejszych primaaprilisowych żartów wysmażył Brand24. Może to nie do końca wpisuje się w specyfikę święta, bo ściemę widać gołym okiem, ale pomysł bardzo fajny.

Kalendarz marketingowca 2016_Prima Aprilis

Maj

01.05. – Święto Pracy.
02.05. – Met Gala. To takie spotkanie, gdzie kobiety przebierają się w ubrania, których nikt nigdy nigdzie nie założy a inni patrzą i robią zdjęcia.
03.05. – Święto Konstytucji Trzeciego Maja. Coś czuję podskórnie, że w tym roku może mieć większy potencjał emocjonalny niż zazwyczaj.
04.05. – Początek matur. Podrzucam kilka maturalnych przykładów z zeszłego roku.
11.05. – Początek Festiwalu w Cannes.
14.05. – Finał Eurowizji.
26.05. – Dzień Matki.
27.05. – Polska premiera filmu Angry Birds.

Czerwiec

01.06. – Dzień Dziecka. W przypadku Pegueota wyglądał tak:

Kalendarz marketingowca 2016 - Dzień Dziecka

10.06. – Mecz otwarcia Euro 2016. Tu wielkich emocji może nie być, ale w kolejnych dniach z pewnością tak. Trzeba będzie być czujnym przez całe mistrzostwa.
23.06. – Dzień Ojca. Tu nie mogę nie zapodać przykładu z samych siebie. Oto nasz rtm przygotowany dla Allegro:

Kalendarz marketingowca 2016 - Dzień Ojca
24.06. – Koniec roku szkolnego.
29.06. – Opener.

Lipiec

07.07. – Festiwal w Jarocinie.
08.07. – Warszawa gospodarzem szczytu NATO.
10.07. – Finał Euro 2016.
14.07. – Przystanek Woodstock. Obserwacja profilu facebookowego posłanki Pawłowicz może przynieść wymierne marketingowe korzyści.
26.07. – Światowe Dni Młodzieży w Krakowie.

Sierpień

05.08. – Otwarcie Igrzysk Olimpijskich. To oczywiście jedynie symboliczny początek czasu wypełnionego sportowymi emocjami. Polecam zwracać szczególną uwagę na naszych siatkarzy, który najpewniej na Igrzyskach zagrają. A tu przykład doskonałego siatkarskiego marketingu czasu rzeczywistego z ostatnich Mistrzostw Świata.

Kalendarz marketingowca 2016 - Siatkówka

12.08. – Maksimum roju meteorów (Perseidy).

Wrzesień

01.09. – Początek roku szkolnego.

Październik

31.10. – Halloween. Tu przykład może być tylko jeden.

Kalendarz marketingowca 2016 - Halloween

Listopad

08.11. – Wybory prezydenckie w USA.
11.11. – Święto Niepodległości.
11.11. – Koncert Justina Biebera.
29.11. – Andrzejki.

Grudzień

06.12. – Mikołajki.
10.12. – Nagroda Nobla.
24.12. – Wigilia.
31.12. – Sylwester.

Facebook
Twitter
Email
Drukuj

3 odpowiedzi

    1. Zastanawialiśmy się nad tym, prawdę mówiąc. Ale po namyśle zdecydowaliśmy, że to jednak nieco mniej popularna dyscyplina. Ale jak będzie sukces, to i okazja do komunikacji się pojawi wraz z emocjami. Może faktycznie warto dodać :)

  1. Bardzo fajne zestawienie – my na początku roku – jeszcze w styczniu, zapraszamy serdecznie na konferencję Marketing Trends do Szczecina – 23-24 stycznia; wystąpią Drabent, Kurasiński, Kotarbiński, Abstrachuje.tv. http://marketing2016.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.