Zaznacz stronę

Przełom starego i nowego roku to nie tylko czas postanowień, że już wkrótce dzięki swojemu karnetowi na siłownię zaczniesz naprawdę spalać tłuszcz, a nie 150 zł miesięcznie, natomiast pani Zosia z osiedlowego, pytając „czy to co zawsze?”, będzie miała na myśli jogurt bez laktozy, a nie energetyka i paczkę fajek. Przełom starego i nowego roku to także czas… PODSUMOWAŃ. Dlatego poza tradycyjnym już, bo przygotowanym przez nas czwarty rok z rzędu, Kalendarzem Marketingowca na nowy rok, przygotowaliśmy dla Ciebie razem z całym zespołem Hello Social małe podsumowanie wydarzeń z roku 2018 i tego jak marki na nie reagowały.

Wyszkoliliśmy Hellołka tak, żeby przekazywał na bieżąco najważniejsze informacje, które można wykorzystać w komunikacji. Poniżej znajdziesz daty, które mogą wywołać zamieszanie w mediach społecznościowych, a o tych mniej przewidywalnych da Ci znać Hellołek jeśli skorzystasz z naszego chatbota.

STYCZEŃ
06.01 – Święto Trzech Króli
06.01 – Początek Karnawału
10-27.01 – Mistrzostwa Świata szczypiornistów
07.01 – Złote Globy
14.01 – Początek ferii (pierwsze województwa)
13.01 – Finał WOŚP
21.01 – Dzień Babci, Blue Monday, całkowite zaćmienie księżyca
22.01 – Dzień Dziadka
25.01 – Premiera gry Resident Evil 2

Durex to piękny przykład tego, jak można reklamować seks bez żenady i dowcipów wuja z wąsem. Tak zareagowali na Blue Monday:

LUTY
03.02 – Super Bowl
09.02 – Dzień Pizzy
10.02 – Grammy
12 i 13.02 – Powrót Ligi Mistrzów po przerwie zimowej – faza pucharowa – ⅛ finału
14.02 – Walentynki
15.02 – Dzień Singla, premiera gry Far Cry New Dawn
17.02 – Dzień Kota
25.02 – Oscary
28.02 – Tłusty czwartek

W 2018 roku luty należał do pierwszego polskiego wydania miesięcznika Vogue, marki prześcigały się w kreacjach nawiązujących do kontrowersyjnej okładki z Anją Rubik i Małgorzatą Belą.

Zamieszanie zrobił również Elon Musk, bo czemu by nie wystrzelić Tesli w kosmos skoro można.

MARZEC
08.03 – Dzień Kobiet, premiera filmu Kapitan Marvel
10.03 – Dzień Mężczyzny
17.03 – Dzień św. Patryka
20.03 – Początek wiosny
21.03 – Pierwszy mecz eliminacji do EURO 2020 Austria – Polska, Dzień Wagarowicza
29.03 – Brexit
30/31.03 – Zmiana czasu na letni

Święta, które wypadają co roku to nie real time marketing, jasna sprawa, co nie zmienia faktu, że świeże podejście do tematu zamiast „najlepszegozokazjidniakobiet” może wzbudzić wiele emocji. Żywiec nie zawiódł i w tym roku:

KWIECIEŃ
01.04 – Prima Aprilis
05.04 – Dzień uprzejmości za kierownicą
15.04 – Egzaminy 8-klasisty (wraca po 20 latach!)
21.04 – Wielkanoc
22.04 – Lany Poniedziałek
22.04 – Międzynarodowy Dzień Ziemi
25.04 – Premiera kolejnego filmu Avengers
26.04 – Pyrkon
30.04 – Abdykacja 125. cesarza Japonii Akihito a dzień później koronacja jego następcy na 126. władcę Japonii

Prima Aprillis mamy co roku, co roku też wielu o tym zapomina. Czemu więc nie pozwolić sobie na reklamę jednorazowych krawatów? To przykład zrobiony dla naszego najbardziej eleganckiego klienta:

MAJ
03.05 – Święto Konstytucji
04.05 – koncert Eltona Johna w Krakowie
06.05 – Początek matur
08.05 – Koncert Lenny Kravitz Łódź
14-25.05 – Festiwal w Cannes
18.05 – Finał Eurowizji
26.05 – Wybory do Parlamentu Europejskiego
26.05 – Dzień Matki

Gdy u nas szalonym zielonym bzem pachniała Saska Kępa, w Wielkiej Brytanii książę Harry i Meghan Markle wzięli ślub. Tak zareagowała Ikea:

W maju weszło również RODO, a z nim ogromne zamieszanie i seria żarcików. Ponownie Ikea:

CZERWIEC
01.06 – Finał Ligi Mistrzów – Wanda Metropolitano, Madryt
02.06 – Dzień bez krawata
18.06 – Koncert KISS
21.06 – Letnie przesilenie (najdłuższy dzień roku)
23.06 – Dzień Ojca
23.06 – Koniec roku szkolnego
24.06 – Koncert Backstreet Boys!!! 🙂
26.06 – Koncert Phill Collins

To, że trwa mundial wiedział każdy, chyba, że zabarykadował się na dwa miesiące w pomieszczeniu bez dostępu do mediów. Post „hejka, mamy mundial” nie wywoła dużych emocji, bo wszyscy o tym wiedzą. Jednak bieżące obserwowanie wygranych, porażek i tego w jaki sposób przebiega mecz, może być receptą na sukces. To nasza ulubiona reakcja na nieoczekiwaną przegraną polskiej reprezentacji z drużyną z Senegalu:

LIPIEC
03-06.07 – Open’er Festival
05.07 – Premiera Spider Man far from home
10-14.07 – Final Six Siatkarskiej Ligii Narodów
12.07 – Koncert Bon Jovi
17.07 – Dzień emoji
19.07 – Premiera nowej wersji filmu Król Lew
19-21.07 – Sunrise Festival
26-28.07 – Audioriver Festival

W lipcu warszawiacy szukali pytona, a marki szukały pomysłu jak to wykorzystać w swojej komunikacji. Tutaj przykład tego, że nawet rury można sprzedawać z polotem:

SIERPIEŃ
02-04.08 – OFF Festival
09.08 – Premiera Toy Story 4
09.08 – Premiera Once Upon a Time in Hollywood
21.08 – Koncert Metallica
31.08 – Dzień Blogów

W sierpniu mieliśmy złoto dla Anity Włodarczyk! Tutaj piękna i minimalistyczna odpowiedź Żywca:

WRZESIEŃ
02.09 – Pierwszy dzień szkoły
12.09 – Rozpoczęcie Mistrzostw Europy w piłce siatkowej mężczyzn
16.09 – Oktoberfest
22.09 – Dzień bez samochodu
23.09 – Początek jesieni
29.09 – Dzień Kawy
30.09 – Dzień Chłopaka

Pod koniec września polscy siatkarze wygrali 3 sety z Brazylią, a Wyborowa wygrała Internet:

PAŹDZIERNIK
14.10 – Dzień Nauczyciela
31.10 – Halloween

W październiku głosowaliśmy w wyborach samorządowych, a MyTaxi oferowało podwózkę:

A obraz Banksy’ego uległ autodestrukcji na aukcji, po czym Internet zapłonął od RTMów. Oto jeden z ciekawszych przykładów:

LISTOPAD
28.11 – Dzień Darmowej Dostawy
29.11 – Black Friday, Andrzejki

Listopad był czasem rozstań i powrotów. Powrót do wyścigów ogłosił Robert Kubica:

A karierę skończyła Agnieszka Radwańska:

Nie obeszło się również bez afer… Wiele osób uważa, że polityka to zbyt grząski temat do wykorzystywania w marketingu, jednak w tym przypadku wyszło całkiem zgrabnie:

GRUDZIEŃ
02.12 – Cyber Monday
06.12 – Mikołajki
19.12 – Premiera filmu Star Wars
24.12 – Wigilia
31.12 – Sylwester

W grudniu banany nie schodziły niektórym z twarzy… To kreacja dla jednego z naszych klientów w odpowiedzi na kokainową niespodziankę znalezioną wśród bananów w kilku polskich sklepach:

To najlepiej pamiętamy my! A jaka kreacja na Tobie zrobiła największe wrażenie?

Jak widać, umiejętna reakcja na bieżące wydarzenia może znacząco zwiększyć zaangażowanie i zasięg na Twoim fanpage’u. Jeśli chcesz, aby żadna okazja nie ominęła Twojej marki, napisz do nas na Messengerze.