Twój biznes w social media

Facebook Canvas – nowy format reklamowy dla ecommerce

Facebook Canvas - nowy format reklamowy dla ecommerce

Facebook od lat robi wszystko, żeby przyciągnąć wszelkiej maści reklamodawców. Szczególnie łakomym kąskiem są wszelkie e-commerce’y i to dla nich co rusz powstają nowe możliwości reklamowe. Ostatnio do Polski po raz pierwszy zawitał format reklamowy dedykowany e-commerce’om – Facebook Canvas. Cóż to takiego? Jeśli przeglądałeś ostatnio Facebooka na smartfonie, z dużym prawdopodobieństwem natknąłeś się na Facebook Canvas od Allegro.

Canvas to specjalny landing page który, w odróżnieniu od „normalnego”, w całości znajduje się na Facebooku. Dzięki temu Facebook zjada kolejny kawałek internetu, a klient ma możliwość podejrzenia produktów w formie zdjęć lub filmów bez opuszczania bezpiecznej facebookowej przystani. Chyba, że zdecyduje się na zakup. Wtedy zostaje przekierowany do strony docelowej, gdzie może radośnie domknąć proces zakupowy. A o to przecież wszystkim chodzi ;)

Jak to wygląda w praktyce? Najpierw zobaczysz na swojej mobilnej tablicy (Canvas to format reklamowy dostępny jedynie na urządzeniach mobilnych) krótki filmik zachęcający Cię do kliknięcia. Potem lądujesz, a jakże, na landing page’u, który może wyglądać różnie, w tym również na bogato. W tym konkretnym przypadku wygląda tak, jak poniżej. Są filmy, jest wizerunek, są produkty. A te ostatnie oczywiście linkują do zewnętrznej strony, gdzie można dokonać zakupów.

 

Wygląda to fajnie, ale jest jeden feler. Ta opcja nie jest dostępna dla wszystkich. A właściwie w tej chwili nie jest dostępna prawie dla nikogo. Trzeba dogadać się z Facebookiem (czytaj: mieć duże budżety), żeby na Twoim fanpage’u w zakładce „publishing tools” pojawiło się coś takiego:

Facebook Canvas

Pozostaje mieć nadzieję, że po pierwszych testach Facebook udostępni reklamy w Canvas szerszemu gronu reklamodawców.

Mateusz Puszczyński

Hello Social – Głos Rozsądku/Współwłaściciel

Od prawie 10 lat w świecie social media. Kiedyś osoba odpowiedzialna za całość działań w mediach społecznościowych w Allegro, obecnie właściciel i Głos Rozsądku w agencji Hello Social. Wykładowca miedzy innymi na UAM, CDV, Aula Polska i TweetUp Polska. Prywatnie jednoosobowy dział marketingu w ecommerce osobistej żony – Składzie Prostym. Zwolennik biznesowego podejścia do social media.