Twój biznes w social media

Audience Platform – reklama zasięgowa na Twitterze

Twitter Audience Platform

Twitter w Polsce nie jest narzędziem wybitnie zasięgowym i być może już nigdy nim nie będzie. Co wcale nie znaczy, że wszyscy marketingowcy są tam skazani na powolne budowanie organicznego zasięgu zaczynając od garstki obserwujących. Twitter udostępnia całkiem zaawansowane opcje reklamowe (o tym, jak zacząć przygodę z reklamami na Twitterze przeczytasz tutaj). W tym jedno dedykowane narzędzie pozwalające wyjść z reklamą poza newsfeed i dotrzeć do zdecydowanie większego grona potencjalnych klientów. Czym jest i jak działa Twitter Audience Platform?

Twitter Audience Platform – co to?

Przetestowaliśmy swego czasu to rozwiązanie na okoliczność kampanii dla Allegro. W wielkim skrócie: Twitter umożliwia reklamodawcom wyświetlanie reklam w aplikacjach partnerskich. Wszystko zaczyna się od „normalnego” sponsorowanego tweeta, który ląduje na twitterowym feedzie. Ale dzięki Twitter Audience Platform ten sam tweet zostaje przekształcony w nieinwazyjny format reklamowy (jak choćby video) i wyświetlony użytkownikom aplikacji w danej kategorii.

Przykład zastosowania Twitter Audience Platform

Jak zapuścić kampanię Twitter Audience Platform?

Rzecz jest dość prosta i nie wymaga większej wiedzy niż stworzenie standardowej reklamy na Twitterze. W miejscu, gdzie wybieramy grupę docelową dla naszej reklamy, zaznaczasz stosowny checkbox, a następnie wybierasz aplikacje z interesującej Cię kategorii. Reszta procesu pozostaje bez zmian. Co istotne, nie ma tu możliwości wyboru konkretnych aplikacji, a jedynie kategorie. Możliwe jest natomiast wykluczenie konkretnych aplikacji, w których reklama nie powinna się wyświetlać.

Twitter Audience Platform - jak to działa?

Twitter Audience Platform - kategorie

Jaka jest cena i czy to opłacalne?

W panelu analitycznym reklam Twittera można w łatwy sposób oddzielić i porównać wyniki „zwykłego tweeta” z wynikami tego samego komunikatu w partnerskich aplikacjach. Niestety nie można zapodać reklamy jedynie w Twitter Audience z pominięciem promocji na Twitterze.

Jak wyglądają koszty i efektywność tego formatu? Nie mogę niestety podać konkretnych liczb, ale koszt za „video view” był bardzo podobny (niski) w przypadku tweeta i reklamy na Twitter Audience. Nie jest to więc raczej sposób na obcięcie kosztów. Raczej na zwiększenie zasięgu. Dzięki temu możemy nawet podwoić liczbę osób, która zetknie się z naszym komunikatem. Czy to się opłaca? Na pewno warto spróbować :)

Jeśli uważasz, że Twoja firma może skutecznie realizować swoje cele biznesowe na Twitterze i potrzebujesz pomocy, pisz :)

Mateusz Puszczyński
Hello Social – głos rozsądku/współwłaściciel

Cztery lata ogarniał media społecznościowe w Allegro. Jako Lider Zespołu Social Media odpowiedzialny był za całościową strategię obecności marki allegro.pl w social media. Prelegent i wykładowca-praktyk (UAM, CDV, Aula Polska, TweetUp Polska).