Jak nasza oldschoolowa Pomorzanka podbiła media społecznościowe?
Historia marki Pomorzanka sięga końca lat 40. XX wieku. W okresie PRL-u marka zyskała sławę dzięki dwóm produktom: piankom „Super Mleczko” i galaretkom w cukrze „Makarena”. Nadszedł czas, aby Pomorzanka wróciła na salony – tym razem wirtualne! ;) Grupa Millano, która po restrukturyzacji przejęła markę, zleciła nam opracowanie komunikacji Pomorzanki na Facebooku. W przygotowanej strategii mieliśmy nawiązywać do tradycji i do minionych czasów, ale wizualnie wpisywać się w obowiązujące trendy.
Ponieważ marka dotychczas nie funkcjonowała w mediach społecznościowych, kluczowym wyzwaniem było dotarcie do osób, które pamiętają markę z czasów swojej młodości. Dodatkowo, chcieliśmy wykorzystać zjawisko „nostalgii za komunizmem”, które charakteryzuje osoby, które PRL-u nie pamiętają już ze swojego dorosłego życia, ale z dzieciństwa i opowieści starszych.
Aby osiągnąć założone cele, w przygotowywanych postach wykorzystaliśmy metodę kolażu (korzystaliśmy m.in. z archiwalnych fotografii zakładów produkcyjnych w Słupsku). Tematyka postów była złożona: hołubiliśmy tradycji (Walentynki, Dzień Babci i Dziadka), nawiązywaliśmy do popularnych filmów i piosenek albo haseł z PRL-u, wprowadzaliśmy retro słodycze w kontekst współczesnych memów, budowaliśmy zaangażowanie trafnie przewidując zachowania grupy docelowej. Oto przykłady niektórych postów! :)
Kanały komunikacji:
Zakres działań:
- stworzenie strategii komunikacji w social media,
- kompleksowa obsługa mediów społecznościowych,
- prowadzenie i optymalizowanie kampanii reklamowych.