LUBIMY ANGAŻOWAĆ

Nie ma uniwersalnego przepisu na komunikację w social media. Wszystko jest istotne: cele do spełnienia, posiadany budżet (lub jego brak), charakter marki i jej branży oraz specyfika docelowego kanału. Dla Lubimyczytac.pl przygotowywaliśmy posty na Facebooka oraz na Twittera, jednak dla tego drugiego serwisu opracowaliśmy inną, specjalnie dopasowaną strategię. Użytkownicy tej platformy poszukują aktualnych informacji – nie tylko o świecie czy polityce, ale też o swoich zainteresowaniach, w tym wypadku książkach. Przy dobrze opracowanym planie krótkie wiadomości tekstowe – czyli tzw. tweety – nie są ograniczeniem, a znakomitym środkiem budowania zaangażowanej i trwałej społeczności.

Jaki był cel projektu?

Konto Lubimyczytac.pl na Twitterze istniało od 2009 roku, ale nie uzyskiwało wyników na skalę największego w Polsce portalu poświęconego książkom. Brakowało nie tylko regularnej komunikacji, ale też wewnętrznej struktury, która pozwalałaby sprostać różnym oczekiwaniom grupy docelowej. Konto na Twitterze miało nie tylko dostarczać bieżących informacji o literaturze, ale też stać się przestrzenią wymiany myśli wśród książkoholików oraz pozostałych #Twitterowychksiazkar.

Dla naszego klienta najistotniejszy był wzrost followersów, zasięgu oraz liczby wejść na stronę serwisu. W czasie prowadzenia konta (wrzesień 2020 – maj 2022) nie korzystaliśmy z płatnych kampanii.

Co udało się osiągnąć?

Opracowaliśmy tygodniowy schemat komunikacji, na którą składało się 14 tweetów:

  • 6-7 pytań do społeczności,
  • 2 cytaty (linkujące do źródła w serwisie),
  • 2 wpisy typu kalendarium (linkujące do profilu pisarza/pisarki w serwisie),
  • 2 ciekawostki z hasztagiem #CiekawostkiLC,
  • 2 posty o charakterze rozrywkowym: memy tworzone z użyciem GIF-ów lub zdjęć, zagadki.


Wchodziliśmy również w dyskusję z użytkownikami Twittera z pomocą funkcji retweet.

Sierpień 2020 (przed przekazaniem nam konta)

Liczba fanów: 9 566

Średni dzienny zasięg profilu: 2 000-5 000 wyświetleń

Liczba postów w tygodniu: nieregularna, od 0 do 2-3

Maj 2022 (ostatni miesiąc prowadzenia konta)

Liczba fanów: 17 843

Średni dzienny zasięg profilu: 18 012 wyświetleń

Liczba przekierowań na stronę: 1107

Liczba postów dziennie: 14

W niecałe 2 lata niemal podwoiliśmy liczbę obserwujących, a średni dzienny zasięg tweetów kilkukrotnie przewyższył poprzednie statystyki. Warto jednak podkreślić, że pojedyncze wpisy potrafiły uzyskiwać jeszcze wyższe wyniki.

Bonus:

Wprowadzona strategia nie tylko przyniosła wymierne wyniki, ale też spotkała się z pozytywnym odzewem społeczności.

Podsumowując, w danych okresach zdobyliśmy:

w 2020 roku (wrzesień-grudzień)

0
polubień
0
wzmianek
0
przekierowań na stronę
w 2021 roku
0
polubień
0
wzmianek
0
przekierowań na stronę

w 2022 roku (styczeń-maj)

0
polubień
0
wzmianek
0
przekierowań na stronę