Pyszna barterowa współpraca z influencerami dla Olitalia Polska
Kluczem do udanego influencer marketingu jest przede wszystkim dobry research. Po pierwsze profil, z którym chcemy nawiązać współpracę, nie może być jednym wielkim banerem reklamowym. Takie działanie będzie mało autentyczne, a co za tym idzie nieskuteczne. Po drugie nie można kierować się tylko liczbami. To, że konto ma dużo obserwujących, spore zasięgi i zaangażowanie, nie jest wyznacznikiem owocnej współpracy. Co jest zatem najważniejsze? Dopasowanie! Influencer musi wpisywać się w charakter marki, jej wartości lub estetykę. Dzięki temu nawet współpraca z małym kontem może wygenerować świetne wyniki.
Kanały społecznościowe dla Olitalia Polska prowadzimy już od 2016 roku i jest to jeden z naszych najstarszych klientów. Produktem flagowym marki jest włoska oliwa, która funkcjonuje na naszym rynku nie od dziś. We Włoszech jest to jeden z najczęstszych wyborów konsumentów, jednak w Polsce – niekoniecznie. Główną przeszkodę stanowi wyższa cena, która wynika ze znakomitej jakości produktu. Naszym zadaniem jest zatem przekonanie Polaków, że warto zapłacić więcej i jeść pyszniej! W tym celu postanowiliśmy podeprzeć się opinią i autorytetem influencerów, którzy kochają gotować. Ich zasięgi były przy tym nieodzowne jak oliwa na kromce świeżo wypieczonego chleba. Ze względu na brak dużego budżetu zdecydowaliśmy się na współpracę barterową. Paczki z produktami Olitalia oraz gadżetami firmowymi trafiły do 15 wybranych przez nas influencerów.
Pozostawiliśmy influencerom wolną rękę, prosząc ich jedynie o przetestowanie oliw i pokazanie produktów na swoich porfilach. W rezultacie na każdym koncie pojawiły się stories z unboxingiem i zapowiedzią przepisów, np. takie:
Influencerzy opublikowali również estetyczne i niebywale smakowite posty i rolki z wykorzystaniem produktów Olitalia:
Kanały komunikacji:
Zakres działań:
- research potencjalnych influencerów do współpracy,
- stały kontakt z Klientem i doradztwo w zakresie wyboru kont,
- negocjacje i kontakt z potencjalnymi influencerami do współpracy,
- monitorowanie wysyłek oraz wszystkich zaplanowanych w akcji publikacji,
- raport z przeprowadzonej akcji.