WSPÓŁPRACA BARTEROWA NA INSTAGRAMIE
Kluczem do udanego influencer marketingu jest przede wszystkim dobry research. Po pierwsze profil, z którym chcemy nawiązać współpracę, nie może być jednym wielkim banerem reklamowym. Takie działanie będzie mało autentyczne, a co za tym idzie nieskuteczne. Po drugie nie można kierować się tylko liczbami. To, że konto ma dużo obserwujących, spore zasięgi i zaangażowanie, nie jest wyznacznikiem owocnej współpracy. Co jest zatem najważniejsze? Dopasowanie! Influencer musi wpisywać się w charakter marki, jej wartości lub estetykę. Dzięki temu nawet współpraca z małym kontem może wygenerować świetne wyniki.
Jaki był cel projektu?
Social media Olitalii prowadzimy już od 6 lat i jest to jeden z naszych najstarszych klientów. Produktem flagowym marki jest włoska oliwa, która funkcjonuje na naszym rynku nie od dziś. We Włoszech jest to jeden z najczęstszych wyborów konsumentów, jednak w Polsce – niekoniecznie. Główną przeszkodę stanowi wyższa cena, która wynika ze znakomitej jakości produktu. Naszym zadaniem jest zatem przekonanie Polaków, że warto zapłacić więcej i jeść pyszniej! W tym celu postanowiliśmy podeprzeć się opinią i autorytetem influencerów, którzy kochają gotować. Ich zasięgi były przy tym nieodzowne jak kropla oliwy na kromce idealnie wypieczonego chleba. Ze względu na brak dużego budżetu zdecydowaliśmy się na współpracę barterową. Paczki z produktami Olitalia oraz gadżetami firmowymi trafiły do 15 wybranych przez nas influencerów.
Co udało się osiągnąć?
Pozostawiliśmy influencerom wolną rękę, prosząc ich jedynie o przetestowanie oliw i pokazanie produktów na swoich Instagramach. W rezultacie na każdym koncie pojawiły się stories z unboxingiem i zapowiedzią przepisów, np. takie: